Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

VIJESTI

Zašto je Virgil Abloh stavio navodnike na riječ žena na naslovnici GQ-a? Ništa nam nije jasno

Nova naslovnica GQ-a prikazuje Serenu Williams kao ženu godine, ali riječ žena stavljena je pod navodnike

Otkad se pojavio na modnoj sceni Virgil Abloh nije značajno doprinjeo modi kao takvoj (ukratko, gotovo svaki njegov rad je kopija), ali Sereni Williams je prirastao srcu pa je tako za nju za cijelu ovu tenisku sezonu u suradnji s Nikeom kreirao kolekciju sportske odjeće.

Radi se o komadima na kojima su riječi logo ili čak Serena bile stavljene pod navodnike. Abloh je valjda zbog toga mislio da je ok na naslovnicu muškog magazina staviti riječ žena pod navodnike. Ne, Virgile, nije ok.

ABLOHOVI NAVODNICI SU POSTALI DIO POP KULTURE

View this post on Instagram

Thank you to the incredible @virgilabloh

A post shared by Serena Williams (@serenawilliams) on

Čuveni navodnici su Ablohov svojevrsni zaštitni znak i toliko su popularni da Instagram ima i filter za Storiese na kojem si možete staviti navodnike na glavu. Iako, budimo iskreni, ne čini se kao da on baš promišlja to korištenje navodnika. Krenuo je s njihovim korištenjem u nekoj magritovskoj maniri tako što je na riječ koja označava neki pojam stavio navodnike aludirajući na to da je to riječ, a ne taj pojam. To je učinio primjerice s riječju logo koju je stavio pod navodnike iznad Nikeovog loga, a činio je to i s tenisicama, torbama i raznim drugim komadima za svoj brend Off-White.

Međutim, nije baš jasno što znače navodnici na imenu Serena, a još je manje jasno zašto ih je stavio na GQ-ovu naslovnicu. Naslovnica je osmišljena pametno. Radi se o prosinačkom izdanju magazina u kojem GQ uvijek proglasi muškarce godine. Za njih su to ovaj put Jonah Hill, Michael B. Jordan i Henry Golding koji su dobili svatko svoju naslovnicu, dok je na četvrtoj naslovnici Serena Williams.

Uz njezin lik i ime također stoji natpis ‘Men of the Year’, ali je riječ men prekrižena te uz nju Ablohovim rukopisom stoji ispisana riječ woman pod navodnicima. Fanovi Serene Williams i razni drugi korisnici društvenih mreža koji su vidjeli naslovnicu, odmah su burno reagirali.

ZAŠTO JE MEDIJIMA TAKO TEŠKO KRITIZIRATI ABLOHA?

Da, 2018. je godina u kojoj je otpor prema nejednakosti baziranoj na rasi, spolu ili bilo čemu drugom, ogroman pa je teško u medijima govoriti negativno protiv čovjeka koji je jedan od jako rijetkih crnih dizajnera u cijelom svijetu luksuzne mode. U članku koji je objavio New York Times, novinar Daniel Victor čak i brani Abloha tvrdeći da nisu svi čitatelji GQ-a bili upoznati s njegovim radom zbog čega su pomislili da je riječ o namjernom izdavanju riječi pod navodnike. Ali to jest namjerno izdvajanje riječi žena navodnicima, a Victor je to prenio kao da ono što je Abloh radio do tada radio opravadava činjenicu da je riječ žena stavio pod navodnike.

Ovo nije prvi od Ablohovih velikih gafova, ali za sada jedina dva glasa s velikom publikom koji se usude kritizirati ga, pripadaju Tonyju Liu i Lindsey Schuyler, dvojcu poznatijem kao Diet Prada. Oko ovog slučaja se do sada nisu izjasnili, kao ni Serena ni Abloh, ali su u nekoliko slučajeva prozvali dizajnera zbog kopiranja.

Abloh je od ove godine kreativni direktor muške linije za Louis Vuitton gdje je naslijedio Kima Jonesa koji je pak otišao u Dior. O tome koliko je Jones nezamijenjiv pisat ću drugi put, ali Abloh je u svom radu i za LV i za vlastiti brend Off-White kopirao nebrojeno puta razne umjetnike i dizajnere zbog čega je njegova autentičnost vrlo upitna i lako nas dovodi do zaključka da uopće ne promišlja ono što radi. Ostavit ću vas s par primjera koje su izvukli Liu i Schuyler, a koji nisu doprijeli do velikih modnih magazina, a čini se ni do Serene i GQ-a.

View this post on Instagram

Nike socks are having a moment in 2018. From protesting morons destroying merchandise they already paid for, to this current situation. @miniswoosh has made a recent splash with their reconstructed sweaters and tops made from @nike socks. The idea might originate from the classic @maisonmargiela version from 1991, which even ran as a diy tutorial in @amagazinecuratedby in 2004, or even the Nike-fied editorial interpretation by @chalayanstudio from 2002 (which also ran in A Mag…) Regardless, @virgilabloh is giving the miniswoosh version his signature 3% redesign for @off____white … along with a @giambattistavalliparis FW14 Couture pee-stained skirt… and a pass at the great American couturier, Charles James. He really tried it with that iconic clover dress lol. • #offwhite #finallytheoffwhitepost #miniswoosh #nike #justdoit #colinkaepernick #margiela #martinmargiela #socksweater #diy #tutorial #reconstructed #amagcuratedby #husseinchalayan #giambattistavalli #charlesjames #couture #pfw #ss19 #ss2019 #virgilabloh #wiwt #ootd #streetstyle #dietprada

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

View this post on Instagram

In his quest to define the grey area between black and white, we wonder if Virgil Abloh looked to the 1967 work ‘Painting/Sculpture’ by conceptual art collective Art & Language (currently on display at @museuberardo in Lisbon, Portugal). Sans quotation marks, could these mundane grey acrylic artworks have been the genesis of Virgil Abloh’s “signature” ironic labeling? Ahead of Virgil’s retrospective exhibition at the @mcachicago next June, here’s hoping the curators will consider contextualizing his work with some of the original artists that have heavily “inspired” him. • #artandlanguage #art #conceptualart #language #offwhite #painting #acrylic #virgilabloh #grey #label #ironic #internet #museum #handbag #accessories #bag #streetwear #streetstyle #hype #hypebeast #hypebae #highsnobiety #snobshots #wiwt #ootd #dietprada

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

View this post on Instagram

We know now that Virgil is a fan of Spatialist artist Lucio Fontana’s work (see June 26th post), but we didn’t expect him to ALSO rip off a famed graphic designer’s work for a 1966 exhibition on that very same artist. AG Fronzoni’s ‘Fontana Galleria La Polena Genova 1-28 Ottobre 1966” vs. @off____white ‘s FW16 t-shirt. One of these Fronzoni posters is housed at Milan’s @latriennale , about 15-20 minutes from the Off-White headquarters lol. Dieters, comment if you’d also like to see Fronzoni’s work contextualized within Virgil’s @mcachicago retrospective next June. • #agfronzoni #offwhite #virgilabloh #luciofontana #art #graphicdesign #design #spatialism #latriennale #museum #mcachicago #hypebeast #hypebae #snobshots #tshirt #whitetshirt #jamesdeandaydream #wiwt #ootd #dietprada

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on